Monday 3 February 2014

The brighter the better

English below
Ik hou van kleur, of het nu gaat om kleding, meubels of plaatjes, de kleur moet eraf spatten. Ook als ik iets maak. Maar dat is de ene keer makkelijker dan de andere. Met zeefdrukken? Geen probleem. Stempelen? Ook niet. Maar tekenen en verven? Het resultaat is vaak te mat of te soft vind ik. Dat ligt natuurlijk vooral aan mijn totale gebrek aan techniek. Maar toch. Materialen die mooie intense felle kleuren beloven kan ik vaak maar moeilijk weerstaan.
Een aantal jaar geleden plaatste Anna Denise een filmpje op haar blog over Derwent Inktense Blocks. Het zag er prachtig uit, en ik zette een doos op mijn verlanglijstje. Dit jaar kreeg ik ze, en gisteren speelde ik er even mee. Inderdaad, prachtige kleuren! Wat ik ook heel fijn vind, eenmaal droog is droog en dus weer overschilderbaar zonder dat de kleuren mengen. Ik zou het liefst vanavond weer gaan tekenen!
English 
I love color, as my interior, wardrobe and collection of artwork shows. When I create something, it has to be bright and bold. Sometimes that’s easy ot do, sometimes it’s not. Screen-printing? Easy. Stamping? Easy. However drawing and painting? Somehow the result often is too matte or too soft to my taste. Of course that’s mainly due to my complete lack of technique. But still. Art materials that promise beautiful intense bright colors are hard to resist.
So when Anna Denise showed Derwent Inktense Blocks in a video on her blog, I had to put them on my wishlist. This year I received them as a birthday gift. And yesterday I played with it a little. Bright colors indeed! And what I also love about them is when they dry, they ar permanent. Which means you can paint another layer on top which won’t blend with the layer below. I would’t mind using them again tonight

2 comments:

nina said...

Wat gaaf ziet dat eruit, is die bovenste tekening door jou gemaakt?

wijeisenijs said...

Hoi Nina, dank je, ik heb het getekend inderdaad. Ik heb me laten inspireren door een oud Pixiboekje wat ik die avond aan Daan voorlas. Daar stond een speelgoedeendje in dat ik zo ongever heb nagetekent, een stok heb gegeven en een leuk behangetje :). Dat had ik er misschien bij moeten zetten, op Instagram deed ik dat wel.
Ken je dat, dat je met je kinderen bezig bent en ondertussen bedenkt wat je gaat maken? Of eigenlijk, dat het dan zo'n beetje oppopt? Eigenlijk wilde ik ons eigen houten speelgoedeendje natekenen, maar toen kwam dit op m'n pad. Maar die doe ik denk ik ook nog wel eens, het is een leuk werkje met die Inktense Blocks.