Friday 8 April 2011

Nursery decoration advise needed


I know it has been quite here, and even on Twitter you won’t hear me as often anymore, because my Iphone is stolen. However, of course I’m still busy renovating the nursery and the guestroom/workspace. In fact, the nursery is almost finished, all walls and the ceiling are freshly painted and looking really fresh and cute. I bought a vintage dresser, baby bed and rocking chair online, those need some paint soon and I hope to start with it this weekend.


Than I need a wall rack to hang above the dresser and a wardrobe. I’m thinking about some white lockers, but if you have better ideas for those two?

Beside the renovation and decoration work I’m also shopping for lots of babystuff. And I actually have a hard time finding cute blankets, sleeping bags, a diaper bag, stuff like that. And I also need some nice lamps. Usually I have a long list of things I would like to have for the home, and the same goes for clothes. That’s because I read so many blogs and magazines. But I hardly read any kidsblog, so I’m really behind on that kind of stuff. I just don’t really like the stuff they sell in the large babystores, so if anyone has great tips on nice brands or online stores, please let me know in the comments below.

I’m really looking forward to your ideas!

To show you what I like, some screenprints of my Pinterest page

2 comments:

Anki said...

Hee!
nou, heb nagedacht over de dekentjes, lakentjes, luiertassen etc. Komt 'ie:
Ik vind de dekentjes van Plastisock heel mooi, die heb ik twee gekocht. Zijn geen echte wiegdekentjes, maar meer voor in de kinderwagen of als omslagdoek. Je kunt ze onder andere hier bestellen: http://bit.ly/faEeYR Of even google-en op Plastisock. Ze zijn niet goedkoop, maar als je wacht op de sale gaat er best een hoop af. Voor in het wiegje en ledikantje heb ik wollen dekentjes van Mes, www.mes.nl Vind ik erg mooi. Ze staan van Mes vaak op de sundaymarket en dan krijg je behoorlijk wat korting op de dekentjes waar bijvoorbeeld een naadje scheef zit, dat ziet niemand. Verder ben ik verliefd geworden op de collectie Moln van Gunila Axen (even google-en) dus daar heb ik ook wat dingetjes van gekocht toen we in Kopenhagen waren. Het is ook goed te bestellen via www.nordickids.co.uk
Lakentjes en overtrekjes heb ik eigenlijk gewoon van de HEMA, een lakentje die in ons wiegje ligt heb ik bij Loods 5 gekocht, is grappig met ruitjes en kant. Ik heb wat opvallende hydrofieldoeken gekocht die je onder het hoofdje kan/moet leggen. (wordt aangeraden) Met appeltjes, gekocht bij blijblij.com, van Smafolk. Niet duur.
Luiertassen vind ik ondingen, wat een gesleep. We hebben er nog een van Wolf en die is van Kitsch Kitchen, wel leuk en ook niet zo duur.
Ehhh, wat vroeg je nou ook alweer nog meer??

Verder gaan wij, na lang beraad over dit onderwerp (want ik vind het heel moeilijk en ben bang dat mensen me 'ondankbaar' vinden) een kraamfeest geven en vragen we cadeaubonnen ipv spullen. Ik heb met Wolf zóveel dingen gekregen die ik afzichtelijk vond, zowel kleertjes (gebreide spencers en al, halló, kennen jullie mij niet ofzo) als speelgoed, (hysterische kleuren met harde muziek) dat willen we niet meer. En van dat kraambezoek werd ik ook gek. Deze keer dus een 'voorstelfeestje' voor de baby en we vragen dus bonnen van drie winkels, kunnen de mensen kiezen. Maar goed, dit is ons tweede kindje, dus we hebben al mogen ervaren hoe bepaalde dingen gaan en ik kan me voorstellen dat het met een eerste anders is allemaal.

Nog meer weten? ;) Vraag gerust! Wanneer heb je precies verlof? Succes met de laatste werkloodjes!

ninainvorm said...

Wat leuk dat je zoontje geboren is, gefeliciteerd! ;) Ik ben benieuwd naar het kaartje wat je gemaakt hebt!